"Kõik asus jalutuskäigu kaugusel ja oli turvaline. See tegi esimesed paar kuud parajaks seikluseks."
Pärnumaa on koduks paljudele inimestele, kes on siia kolinud välismaalt. Nende lood, miks nad on oma järgmiseks koduks just Pärnu valinud, on erinevad ja väga huvitavad. Need lood annavad hea võimaluse näha Pärnut teise nurga alt.
Miks sa Pärnusse kolisid?
Töötasin Filipiinidel asuvas allhankeettevõttes projektijuhi rollis mitme AAA-mänguprojekti jaoks ning samal ajal olin väikese iseseisva mängustuudio kaasasutaja.
Tahtsin uurida uusi võimalusi ja luua kontakte, et toetada ja parandada kohalikku mängutööstust Filipiinidel.
Võimalus tekkis, kui nägin töökuulutust kiiresti kasvavas Pärnus ettevõttes Gamecan. Pärast Marten Paluga (Gamecani tegevjuht) rääkimist pakuti mulle töökohta ja paluti ümber kolida. Pika ja sündmusterohke aasta järel kolisime mina ja mu naine lõpuks 2021. aasta detsembris Pärnusse.
Kõige olulisem põhjus siia kolimiseks oli aga lumi.
Mis on AAA-mänguprojektid?
“AAA-mängud” on mõiste, mida kasutatakse videomängutööstuses, et tähistada suure eelarvega, kõrge profiiliga mänge, mida tavaliselt toodavad ja levitavad suured ning tuntud kirjastajad. Neid mänge peetakse sageli “kassahittideks” nende äärmiselt suure populaarsuse tõttu.
Neil on tavaliselt mitmesaja miljoni dollari suurune eelarve.
Kas sa teadsid midagi Eesti kohta enne?
Ei. Ma pidin tegelikult pärast töökuulutuse lugemist otsima, kus Eesti asub. Alles siis nägin “Work in Estonia” veebisaiti.
Marten (Gamecani tegevjuht) saatis mulle ka mõned videod, et mind meelitada – see töötas!
Kas mäletad oma esimest muljet Pärnust?
Olin oma karjääri jooksul iseseisva arendajana reisinud läbi Kagu-Aasia, kuid polnud Euroopasse eriti sattunud. Seda karmide viisatingimuste tõttu. Reis siia oli põnev mälestus, mida ma siiani eredalt mäletan.
Mäletan Eestisse saabumist 2021. aasta detsembriööl ja siis hakkas just lund sadama. Tallinn oli sel ajal vaikne koht ja kui jõudsin Pärnusse, oli esimene mõte “Kas see on linn?”. Siin ei olnud müra, oli rahulik ja udune (mis meenutas mulle täielikult Silent Hill’i (tuntud videomäng)). Täielik vastand Manila pealinnale Filipiinidel, kust ma pärit olin.
Kõik tundus nii ebareaalne. Tundus, nagu oleksime filmis ja kui me lõpuks oma taksost välja astusime, mõtlesin “pärast 6 kuud ja 32-tunnist reisi olime lõpuks kohale jõudnud”.
Kui lihtne oli siin kohaneda?
See oli suur vastand sellele, kust ma pärit olen. Filipiinidel on igal pool tänavatoidukärud, kõnniteed ei ole tegelikult olulised, tee ületamine on väljakutse, läheduses asuvatesse kohtadesse jõudmine võtab liikluse tõttu kaua aega ja igal pool on palju inimesi.
Esimeste nädalate jooksul läks kõik lihtsamaks tänu digitaalsetele võimalustele. Sain maksta ilma kellegagi rääkimata, mis oli suurepärane, kuna kõik ei olnud inglise keele kasutamisega harjunud. Siin ei tulnud inimesed sinu teele eesmärgiga sind tülitada, kuid mõned tulid meiega suhtlema.
Kõik asus jalutuskäigu kaugusel ja oli turvaline. See tegi esimesed paar kuud parajaks seikluseks tänu lähedal asuvatele metsadele ja rabamaastikele.
Millist tööd sa Gamecanis teed?
Töötan praegu Gamecanis produtsendina. Gamecan on mänguarendusstuudio, mis teeb uskumatut projekti koos arendajatega üle kogu maailma. Meil töötab umbes 20 erinevat rahvust ja minu roll produtsendina on tagada, et suudame asjad õigeaegselt ja plaanitud eelarves lõpuni viia.
Mängustuudio produtsendina keskendutakse rohkem suhtlemisele, planeerimisele ja ettenägemisele. Peate suutma probleeme märgata ja neid kohapeal lahendada. Seega on hea omada head suulist, kirjalikku ja osaliselt tehnilist oskust.
Töö Gamecanis on suurepärane kogemus tänu siinsetele inimestele. Kuulata saab paljude erinevate inimeste, kultuuride ja kogemuste lugusid.
Mis on sinu lemmikpaigad Pärnus?
Minu lemmikpaigaks on talvine Pärnu rand ja kergliiklustee Pärnu jõe ääres. Võib-olla pean lisama uue lemmikpaiga, kui külastan Seljametsa järve.