Turistide arv pole enam ainutähtis

Ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) turismiarenduskeskuse lõpptarbijaturunduse juht Heili Klandorf-Järvsoo tõdes, et kui praegu kehtivat turismiarengukava koostati, luges eeskätt siia tulevate turistide arv. Nüüd on see mõtteviis muutunud.

“Meil ei ole vaja Eestisse nii palju turiste, kuivõrd seda, et nad tunneksid end siin hästi, tahaksid olla kauem ja jätaksid siia palju rohkem raha. See on viimase aasta trend, et vaadatakse siia jäetavat turistide raha,” selgitas Klandorf-Järvsoo.

Esmased sihtriigid, kust Eesti soovib inimesi siia meelitada, on Soome, Venemaa, Saksamaa, Suur­britannia, samuti Läti, Rootsi, Norra ja kaugturgudest Hiina, Jaapan, USA. “Kaugturgudel oleme teinud viimastel aastatel just ärisuunaga turundust,” rääkis lõpptarbijaturunduse juht.

Eesmärk on tõmmata ligi maksujõulisi turiste. “Äriturist tuleb enamasti lennukiga,” seletas Klandorf-Järvsoo. “Ja lennukiga saabuja jätab siia rohkem raha.”

Soov on tuua siia huvigruppe või erilise hobiga inimesigi, kes nõustuvad oma hobile kulutama tuhandeid eurosid. Näiteks tõi lõpptarbijaturunduse juht Rummu karjääris vangla varemetes sukeldumise.

Muidugi ootab Eesti Klandorf-Järvsoo sõnutsi kõiki turiste: noori, vanu, peresid, romantikuid, realiste. “Soovime, et nad tahaksid siin olla ja neil oleks siin hea,” rääkis ta. Lisades, et soomlasele, kes siin kümme korda käinud, on tarvis leida põhjus jälle tulla.

“Tahame soodustada esma­külastusi,” nimetas Klandorf-Järvsoo veel turismiarenduskeskuse tegemisi. Vaadatakse nende kaugturistide poole, kes on külastanud juba Pariisi, Londonit ja Roomat, kuid Eestisse ei ole veel jõudnud. Samuti ei unustata siseturgu. “Eestlane on väga tore klient, keda võõrustada,” kiitis lõpptarbijaturunduse juht.

Pärnumaa arenduskeskuse turismimajanduse koordinaator Hando Murumägi täiendas, et Pärnumaal on siseturism aastast aastasse kasvanud. “Usun, et on vaid aja küsimus, millal me Tallinnast mööda läheme,” märkis Murumägi. Arenduskeskuse turundusjuht Liisa Mägi lisas, et siseturism päästab Pärnu hooajalisusest.

Turundus käib üha enam digiplatvormide kaudu. “Kui paljud teist kasutavad praegusel ajal turismifirmat?” küsis Klandorf-Järvsoo saalitäielt Tartu ülikooli Pärnu kolledži tudengitelt ja huvilistelt.

Tõusis paar kätt, sest enamik paneb oma reisi kokku ise: leiab internetist materjali, ostab lennupiletid ja broneerib öömaja.

Turismiarenduskeskuse hallata on kodulehed www.visitestonia.com ja www.puhkaeestis.ee. “Suuresti tuleb kohalikku elu puudutav info meie endi käest,” rääkis Murumägi.

Samuti veab keskus sihtkoha lehte www.visitparnu.com. “Oleme oma kodulehte väga palju energiat pannud,” kinnitas Murumägi.

Mägi jutustas, et neil on käsil kodulehe uuendamine. “Tühja tulistada ei ole mõtet,” seletas turundusjuht. Põhirõhk läheb analüüsile, mida reaalselt Pärnu kohta internetist otsitakse, ja selle põhjal luuakse värsket sisu. Samuti tehakse Visit Pärnu lehel tähtpäevade ja muude sündmuste info jagamiseks spetsiaalseid sisulehti.

Hästi palju tähelepanu pälvisid näiteks aastavahetuse programmid Pärnus. “Ise me poleks uskunudki, et see teema nii otsituks muutub,” imestas Mägi.

EASi turismiarenduskeskus korraldab pressireise ajakirjani­kele, blogijatele, samuti võõrustavad nad influencer’eid ehk veebisisu loojaid. Käima on lükatud kampaania “#EstonianWay” (“Eesti moodi”). Nii on muu hulgas sündinud saunaskäimise, romantika, koorimuusika video.

“Pakume elamusi, millest sünnivad videod,” selgitas kampaania olemust Klandorf-Järvsoo. Kuulsused jagavad neid klippe oma arvuka jälgijaskonnaga kanalitel, samuti teeb neist video Eesti tiim. “Kasu peaks olema kolmekordne võrreldes tavapärase pressireisiga,” märkis Klandorf-Järvsoo.

Pärnu linnast ega maakonnast pole veel ühtki selle kampaania videot valminud. “Meil on olnud väga ägedaid ideid, aga need on liiga eksklusiivsed. Videote eesmärk on näidata võimalusi, mida igaüks saaks kogeda. Siht on siiski, et Pärnumaad tutvustavad videod oleksid esindatud,“ nentis Murumägi.

Kes on Visit Pärnu taga?

Ilmselt on paljud sattunud Visit Pärnu Instagrami kontole või kodulehele, vaadanud ilusaid pilte, otsinud infot või saanud uusi teadmisi oma kodupaiga kohta. Kes aga on Pärnut esindava ja siia turiste meelitava kodulehe taga?

Visit Pärnut veavad eest Pärnumaa arenduskeskus ja Pärnu linnavalitsus. “Meie tegeleme maakondliku turismi, linnavalitsus peamiselt linnaga, kuid kõikides projektides toimub tihe koostöö,” seletas arenduskeskuse turismimajanduse koordinaator Hando Murumägi.

Mullu kevadel võttis keskus üle hulga SA Pärnumaa Turismi projekte. “Püüame jätkata head tööd, mida on varem koos linnavalitsuse ja ettevõtjatega tehtud,” tutvustas arenduskeskuse turundusjuht Liisa Mägi. “Turismimaailm muutub kiiresti, tuleb ajaga kaasas käia.”

EASi turismiarenduskeskusega teeb Visit Pärnu meeskond koostööd nii palju, et EAS rahastab Pärnu külastuskeskuse tegevust, koos korraldatakse kampaaniaid nii sise- kui välisturul ning tutvustusreise ajakirjanikele ja reisikorraldajatele.

Samuti on Pärnut tutvustatud nii Soomes, Lätis kui kodumaisel turismimessil.

Allikas:
Pärnu Postimees
8.03.2019
Karoliine Aus
FOTO: Erakogu
Visit Pärnut veavad (vasakult) Hando Murumägi (Pärnumaa Arenduskeskus), Ave Lääne (Pärnu Linnavalitsus), ­Orvika Reilend (Pärnu Linnavalitsus) ja Liisa Mägi (Pärnumaa Arenduskeskus).

11. märts 2019

Sarnased uudised